Dag 21 Illinois

Vanochtend zijn we na ons ontbijtje naar het station gereden wat ongeveer een mijl verderop ligt. Het is het station van Golf. De metra zoals ze het hier noemen, is keurig op tijd. Het doet allemaal een beetje ouderwets aan, er is nog een conducteur die echt met een sleutel de deuren opent, anders gaan ze niet open. Kaartjes moesten wij in de metro kopen want op het station was dit niet mogelijk. De kaartjes werden in een clip op de leuning voor ons gedaan. Heel handig op zich, de conducteur zag dan direct dat je een kaartje had. We waren met zo'n 25 minuten in Chicago bij Union Station.

We hadden de uitgang bij Adams St. maar zijn direct naar Jackson St. gelopen. Bij de Willis (voorheen Sears) Tower hebben we kaartjes gekocht voor de Chicago City Tour, dat is een hop-on-hop-off bus die je langs de belangrijkste bezienswaardigheden voert. Voor we met de bus gingen, hebben we eerst het bordje van het beginpunt van Route 66 op de foto gezet. Daarna de bus gepakt, we zijn lekker op het bovendek van de dubbeldekker gaan zitten. Het was al behoorlijk warm en zo vingen we nog lekker de rijwind. We zijn er al vrij snel weer uitgegaan, bij het theaterdistrict. Hier is het Historic Chicago Theatre. Dat sign is zo schitterend, dat moest weer even op de foto!

Een paar stops verder is de Navy Pier. Veel restaurants, winkeltjes en attracties zoals een reuzenrad. We hebben hier even wat gedronken en een beetje rond gekeken. Daarna zijn we naar de Hancock Building gegaan. De vorige keer dat we in Chicago waren zijn we in de Willis Tower naar boven gegaan dus nu is de Hancock aan de beurt. We hoeven niet lang te wachten voor we in de lift naar boven kunnen. We zijn in 40 seconden op de 94e verdieping, echt ongelooflijk! Je oren klappen wel lekker dicht maar verder merk je nauwelijks da de lift beweegt!

Hancock Building

De Tilt
Willis Tower

Het uitzicht is echt fenomenaal! Je kan helemaal rond lopen dus je ziet veel van Chicago en Lake Michigan. Bovenop de hoge gebouwen zie je zwembaden maar ook tuinen, echt gaaf! De auto's die je beneden ziet rijden zijn zo klein, het lijken wel mieren. en dan .....TILT, de nieuwste attractie in Chicago. Ze proberen zo te concurreren met de Willis waar je de boxes hebt op het skydeck. Je staat dan in een glazen box en hebt een schitterend uitzicht naar beneden. TILT is nog net iets spannender, je hangt in een glazen wand die dan steeds iets schuiner gaat. We zijn er niet ingegaan! Heel erg staan twijfelen maar als ik te dicht bij de ramen stond dan werd ik al wankel en dat ben ik al genoeg. Willem vond het niet verstandig om er in te gaan dus.......alleen staan kijken. Er waren er meer die er heel stoer ingingen maar er dan uitsprongen als het schuiner ging.

We zijn tot slot naar de Wells Street Bridge gelopen. Die heeft Willem als miniatuur gemaakt van foto's en we wilden deze brug in het echt zien. De metro loopt hier hoog door de straat, heel gaaf om te zien. De bruggen zijn hier allemaal even mooi en ook de gebouwen! We blijven foto's maken, in totaal geloof ik wel 700! Dat wordt een flinke uitzoek-klus! Terug in het motel, hebben we de auto helemaal leeg getrokken. Koffers verder inpakken, morgen gaan we weer naar huis. Maar deze dag in Chicago was heel geslaagd!!

1. Mooie foto's ! Bedankt voor de verslagen en alvast een goede terugreis gewenst !

2. Hallo MOWI, Chicago vonden wij ook een hele leuke stad en hebben toen ook de City Tour bus genomen zodat je overal langs komt, en het Historic Theatre is prachtig. Heb er onlangs over gelezen TILT, weet niet wat wij zouden doen het lijkt me inderdaad heel eng. In Toronto zijn we de CN Tower 447 meter omhoog gegaan en daar kan je door een glazen vloer naar beneden kijken en dat is al duizelig genoeg evenals de Skywalk over de Grand Canyon. Jammer dat het er nu op zit, we zullen de verslagen dagelijks gaan missen en vonden het heel leuk om ze allemaal te lezen en om de herkenbare foto's te bekijken, wij weten uit eigen ervaring dat het fijn is er als reacties geplaatst worden. Jullie kunnen in iedere geval terug kijken op weer een geslaagde reis met veel nieuwe bezienswaardigheden. Alvast een hele goede reis terug naar de voetbal gekte in Nederland. Groetjes MIBO

3. Waanzinnige foto's vanuit het Hancock building zeg! Weet ook niet of ik in de tilt zou gaan hoor, lijkt me wel heel mooi..
    Was weer een mooie reis joh, goede reis terug!

4. Brrrr die Tilt. Daar zou je me met geen 10 paarden inkrijgen. Verder mooie foto s !!! Hele goede reis terug. Jullie worden denk ik heel warm ontvangen met veel miauwtjes door de 3 heren en de dame :-D. Tot morgen. X Lia

5. Wel MoWi, aan alles komt (helaas) 'n eind !
    Misschien maar goed ook.
    Jullie verslagen & foto's zijn bijna professioneel te noemen.
    Echt Klasse !
    Toen jullie op de Lincoln Highway zaten was alles natuurlijk nieuw en "spannend".
    Nu jullie de Route66 & Chicago weer bezoeken/bezochten was heel veel toch weer vertrouwd en bekend. In 2011 hebben wij toen ook, zoals jullie misschien nog herinneren van onze foto's destijds, de Hop-on Hop-off Tour gedaan. Ook wij hadden toen prachtig weer. De Hancock had toen nog geen Tilt ! Weet nog niet of ik erin gegaan zou zijn? Toen we met Dries in 2013 met de Motoren vanaf ons Motel in de buurt v/d Airport naar 't begin v/d Route66 reden voor de officiële Start, reden we 'n heel stuk onder die verhoging door waar de trein overheen rijdt. Nou toen we voor 't eerst meemaakte dat die trein over je hoofd heen DENDERDE dacht je dat horen & zien verging. Dries wist dat natuurlijk, maar wij (nog) niet !!!!
    Chicago op zo'n manier nog 'n keer bezoeken is natuurlijk voor jullie 'n prachtige afsluiting van een wederom onvergetelijke Trip. Wij zouden t.z.t. heel graag 'n "dagje" foto's etc. kunnen komen kijken. Misschien 'n ideetje voor meer geïnteresseerden ? Is natuurlijk helemaal aan jullie om dat wel of niet te doen. Ik "moet" nog steeds zo'n soort "presentatie" doen van m'n Motor-expeditie (loop achter). Hebben jullie uiteraard ook nog tegoed ! Wel, ik denk dat dit mijn laatste reactie is want binnenkort zitten jullie weer in de Plane huiswaarts. Nogmaals dank voor jullie verslagen etc. etc. en jullie doen dat zeker niet voor niets ! Safe Flight Home. Groetjes, Cees & Geertje.

6. Hey zussie en zwager, Tja en dan zit het er toch echt op. Hele mooie foto's weer van een zo te lezen zeer geslaagde dag. Doodeng die tilt zou er ook niet in durven.
    Wij wensen jullie een hele goede reis terug. tot snel geniet van de katjes.

Dikke knuffel JaNi

7. Het was weer geweldig om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te zien.
    Een goede reis terug.
    Paul en Hennie

8. Bedankt voor jullie verslagen. Goede reis terug naar een oranjegek Nederland.