Dag 16 Illinois

Toen we vanmorgen naar buiten keken, was het schitterend weer en zo wat helemaal droog buiten. Er was niet meer te zien dat het gisteren zo'n slecht weer was geweest. Willem is eerst gaan vragen of we deze kamer nog een dag konden aanhouden en dat kon gelukkig. We gaan lekker een dagje heel rustig aan doen. We zijn eerst lekker gaan ontbijten op ons gemakkie en zijn daarna naar de Walmart gegaan. Willem zijn geheugenkaartje van zijn fototoestel was vol en hij had alleen nog een klein kaartje bij zich. Aangezien we nog een aantal dagen te gaan hebben, zijn we maar even een groter kaartje gaan halen.

Pontiac Oakland Automobile Museum

We rijden vervolgens naar het Pontiac Oakland Automobile Museum maar voor we daar heen gaan, hebben we al heel veel muurschilderingen op de foto gezet. Hier in Pontiac hebben ze er heel wat! Daarna het Automobile museum in gegaan.We hadden op facebook al gelezen dan Tim en Penny, de directeur en zijn vrouw, er helaas niet zijn. Maar we werden erg hartelijk ontvangen door Sandy en haar man die hier als vrijwilligers werken. Ze lieten ons gelijk de plaats zien waar het model was neergezet. Stond er heel mooi bij! Een andere man die er bij stond vertelde dat hij gepensioneerd was en alleen de Pontiac verzameling van zijn broer, dat waren er vijf, rijdende moest houden. Hij wilde een foto van ons maken naast het model, dus maar even geposeerd!

Het museum was verder ontzettend gaaf, niet groot maar zeer smaakvol ingericht. Er stonden werkelijk schitterende Pontiac's uit diverse jaren, er was een eenmansgarage nagemaakt die er onwijs gaaf uitzag en zelfs een camping! Verder vitrines vol met Pontiac gerelateerde artikelen van hood ornaments tot krantenartikelen. We waren blij dat we het model aan dit museum hadden gedoneerd. We zijn hierna eerst even koffie gaan drinken bij een Duitse bakkerij op aanraden van Sandy. Dat was even heel lekker, we hadden een lekkere cream roll erbij genomen.

Daarna naar het Route 66 Museum gegaan en onderweg weer veel muurschilderingen en miniatuur auto's die zijn beschilderd door verschillende kunstenaars gezien en op de foto gezet. Het museum was ook veranderd van binnen, we vonden het er beter uitzien dan de vorige keer dat we hier waren. Op de terugweg naar het Automobile Museum, hebben we twee lekkere koffiebroodjes gehaald voor Sandy en haar man. Maar eerst nog even een tussenstop, een museum over de muurschilderingen in Pontiac. Ook klein maar heel leuk om te zien.

Wat hier het meest indrukwekkende was, was de airbrush-tentoonstelling achterin. Hier was werk te zien van een Japanner die nu in Pontiac woont, hij was hier jaren geleden naar toe gekomen en was zo gecharmeerd van deze plaats, dat hij had besloten om hier te blijven. Hij gaf nu les in airbrush technieken hier in Pontiac. Er stonden verschillende figuren met jurken en je zag er heel licht een patroon in maar toen het licht werd uitgedaan zeiden we allebei: wauw!!! Er waren ineens schitterende patronen te zien in de jurken in heel veel kleuren! De vrouw die ons  dit liet zien vertelde dat dit speciale verf was die de Japanner had ontwikkeld en die alleen te zien was in black light.

Toen we de koffiebroodjes aan Sandy en haar man gaven, waren ze heel blij verrast en bleven ze ons bedanken. Het was een ontzettend aardig stel, leuk om ze ontmoet te hebben. Nog even koffie gedronken in een zaakje naast het museum en daar hebben we ook wel even gelachen. We zaten buiten op het terras en toen de serveerster de koffie kwam brengen, liet ze een lepel vallen. Ze wilde een andere gaan halen maar Willem zei toen heel spontaan: " we are sharing a bed so we also can share a spoon"! Ze moest zo lachen en zei dat ze die moest onthouden.

We zouden eigenlijk op aanraden van de vrouw in het museum over de muurschilderingen naar een natuurpark gaan in Uttica maar waren al even onderweg toen we dachten, we doen het niet. Het was 50 mijl rijden heen dus ook weer terug en we hadden een relax dag vandaag, dus weer omgekeerd! We kwamen een antiekzaak tegen en hebben hier nog lopen rondkijken. Nog steeds geen motorcycle plates gevonden Cees, zelfs gevraagd hier maar ze hadden ze niet. We hebben vandaag lekker gewoon wat gegeten bij de McDonald, even geen steak of zo iets! Het was een heerlijke dag vandaag.....morgen weer verder, nog een stukje Route 66 hebben we besloten!

1. Goed dat jullie je aan je rustdag gehouden hebben. Genoeg te zien in de omgeving lees ik. Fijne week nog !!! X Lia

2. Hoi MoWi, van de Lincoln Highway toch weer op de "Route66" actief ! Dat is voor mij uiteraard vertrouwd terrein maar toch zie ik iedere keer (door jullie ogen) andere dingen. Fijn dat jullie nou zo relaxed kunnen rondtrekken ! Dat is pas VAKANTIE. Ook goed dat jullie je weer niet laten verleiden om "meer" te gaan doen. Moet soms toch wel moeilijk zijn ! Jammer als jullie geen M.L.Plates tegen komen, op zich wel vreemd want er rijden genoeg Motoren. Nu "mag" Dries in augustus z'n "best" gaan doen, misschien iets meer kans op z'n Harley ? In ieder geval heel erg bedankt voor 't zoeken. Zit soms toch nog te denken om de Route (solo) te rijden. Moet dan 'n Bike "regelen" en wil dan i.v.m. kostenplaatje overnachten in 'n tentje (op RV Campings?). Beetje Easy Rider achtig. Maar ik wil nog zoveel ! M'n Bucket List wordt alleen maar langer ! Ik wens jullie nog heel veel reisplezier en bijbehorend vakantiegevoel. Tot 't volgend bericht. Groetjes, Cees & Geertje.

1. Ja sorry Cees, vandaag weer gekeken maar alleen plates van Illinois tegengekomen in een heel klein zaakje! Het valt niet mee maar morgen gaan we misschien nog naar een Anique Mall, wie weet!!!

Verwijderen
  3. Wat heerlijk zo'n rustig dagje tussendoor maar toch veel gezien. Dat pontiac museum ziet er waanzinnig uit en die beschilderde autootjes buiten echt leuk.
    Geniet weer lekker verder Knuffel JaNi

1. Ja, leuk hé die beschilderde auto's! En dat dagje was heel lekker maar nu, die laatste dagen doen we het de hele tijd rustig aan. Dus het is een relaxt laatste weekje!!

Dikke knuffel terug xxx

Verwijderen
  4. Hallo MOWI, Heerlijk een relaxdag tussendoor, alles mag niets hoeft, maar jullie hebben toch weer veel gezien. Prachtig de muurschilderingen in Pontiac, zeker de grote aan de achterzijde van het museum, de leuke auto's hebben wij niet gezien maar het is al weer even geleden dat wij geweest zijn, dus een reden om terug te gaan, op jullie foto's zijn veel nieuwe dingen te zien, veel plezier nog, groetjes MIBO

1. Er zijn best veel dingen bijgekomen dus.....zeker nog een keer gaan doen! En bedankt weer voor je leuke reactie!

Verwijderen
  5. Had wat achterstand, maar ik ben weer bijgelezen. Leuke verhalen en foto's !