Dag 03 New Jersey - Pennsylvania

Ergens onderweg...
We gingen vroeg op pad en het was al weer aardig warm. De warmte hier is anders als in het Westen, de luchtvochtigheid is hoger en je loopt dus eerder te zweten. En dat hebben we wat gedaan vandaag!! In Trenton zagen we een heel groot monument en dat zijn we even gaan bekijken. Het was een monument ter ere van de zwarte soldaten die gesneuveld zijn tijdens de Civil War. Heel mooi gemaakt, dat kunnen ze wel die Amerikanen. Al veel mooie monumenten gezien, ze maken ook meestal wel veel indruk op ons.

Trenton
Net na de middag waren we in Philadelphia bij de Eastern State Penitentiary. Deze voormalige gevangenis is in gebruik geweest van 1829 tot 1971. In 1829 was deze gevangenis het grootste en duurste gebouw wat ooit door de overheid is neergezet. De gevangenis werd al snel een model voor vele anderen in de wereld. Hier werd het systeem van apart opsluiten, wat elders al eens was geprobeerd, van gevangenen verfijnd. De nadruk kwam te liggen op het heropvoeden van de gevangenen i.p.v. op het straffen. Maffiabaas Al Capone was één van de bekendste gevangenen, zijn cel was ook wat anders als van de overige gevangenen. Het zag er zeer luxe ingericht uit! Tegenwoordig is de Eastern State Penitentiary een historische site en museum. Het is sinds 1965 erkend als National Historic Landmark. Tot 1991 hield men gewoon het verval tegen, maar sindsdien is men begonnen met renoveren van het complex.

Eastern State Penitentiary

Al Capone was here...
Dit was een zeer warm, want dat was het daar ondanks de dikke muren, maar ook zeer interessant bezoek. Toen we in de gevangenis rondliepen kregen we een sms'je van Lia dat Nederland na een bloedstollende wedstrijd had gewonnen van Australië met 2-3. Yeeeaaaahhhhh, we zijn nu verzekerd van een plek in de achtste finale!! Net als Chili trouwens en Spanje en Australië mogen naar huis. Ben benieuwd wat ze volgende week tegen Chili doen want daar moeten we nog tegen. De goal van Van Persie in de wedstrijd tegen Spanje,  heeft trouwens wel veel indruk gemaakt want die zien we hier in de USA regelmatig op tv. In Philadelphia ook het Please Touch Museum nog maar even op de foto gezet. Dit museum had iets weg van een Capitol, veelal schitterende gebouwen met prachtige beelden ervoor.

We rijden door richting Lancaster en kijken onderweg naar een motel/hotel. Nou, we hebben nog nooit problemen gehad met het vinden van een slaapplaats maar dit gaat de eerste keer worden! Bij twee hotels gevraagd maar die waren volgeboekt. Toen we vroegen hoe dat kwam kregen we te horen dat dat hier heel gebruikelijk was. Hier in de omgeving waren trouwens ook alleen maar dure hotels en suites te vinden. We rijden nog een eindje door maar het werd al laat en het werd er ook niet
beter op. Bij een Holiday Inn uiteindelijk een kamer genomen alhoewel we allebei schrokken van de prijs! Heerlijk gegeten bij het Longhorn Steakhouse om vervolgens de dag weer af te sluiten!

1. Volgens mij kunnen er nu reacties geplaatst worden...

2. Mooi die gevangenis, die Al Capone had het goed voor elkaar!

3. Eens kijken of reageren nu wel lukt. Mooie foto s vooral die gevangenis. Hoop dat jullie een beetje betaalbare slaapplaatsen kunnen vinden in rest vakantie. Gr. Lia

4. Willem en Monique, wat een heerlijke auto hebben jullie, die Dodge Journey, en jullie hebben al weer veel leuke dingen gezien, nog heel veel plezier.
    Groetjes Hennie en Paul.

5. Late reactie maar zijn ons best aan het doen om bij te lezen :-) Jullie hebben al aardig wat dingen bezocht, gaaf die gevangenis.