Dag 01 Amsterdam - New York

Vandaag begon allemaal goed, taxi was keurig op tijd en ondanks dat het best al druk was, waren we keurig op tijd op Schiphol. Alleen online inchecken lukte al niet en hier kwamen we er achter waarom niet! Ik had een foutje gemaakt in mijn ESTA aanvraag, i.p.v. een 0 had ik een O gebruikt en daarom werd er gezegd dat ik geen ESTA toestemming had. Kon het gelukkig wel opnieuw aanvragen maar koste weer tijd en geld. Ik kreeg wel gelijk toestemming en daarna ging alles weer heel snel. Douane waren we ook zo door en na een kop koffie en een broodje, gingen we naar de gate.

Om maar even door te gaan over snel, hier ook hoor! We zaten zo in het vliegtuig en kregen te horen dat de vluchtduur 7 uur en 33 min. was. Korter dan verwacht en weer een leuke uitdrukking geleerd: "from wheels up to wheels down", die had ik nog nooit gehoord! Bij binnenkomst in het vliegtuig vroeg Willem voor de gein om koffie met twee suiker, en toen we al even zaten kwam die stewardess nog koffie brengen ook. Echt leuk en lachen en ook het filmpje met veiligheidsinstructies was bij Delta Airlines anders dan anders. Ze hadden er allerlei humor in verwerkt en we moesten er echt om lachen!

De vlucht ging goed en verzorging onderweg was prima. Om 12.45 uur zijn we geland op JFK en de landing was aardig hard. Bij de douane stonden aardige rijen maar ging toch nog wel snel. Koffers halen en weer een keer in de rij voor de immigratie. Om half drie hadden we eindelijk de auto, we hadden geen upgrade genomen maar toch gekregen na een medewerker die ons hielp met de auto uitzoeken, de gevraagde tip te hebben gegeven. We rijden deze vakantie in de Dodge Journey, een heerlijke en ruime wagen! Wat heel leuk was dat een man van National, het autoverhuurbedrijf, vroeg waar we vandaan kwamen. Toen we zeiden dat we uit Nederland kwamen, zei hij gelijk: "that's the Country where Van Persie is coming from, the man from the great goal". Willem zei toen: "Yes, the flying Dutch man". Er werd flink gelachen en ze wensten ons veel succes met de verdere wedstrijden.

Dodge Journey
Het hotel is echt vlakbij, het is niet heel bijzonder maar ja, voor een nachtje wel uit te houden. Na een beetje opfrissen, zijn we naar het terrein van de World Fair in de wijk Queens gereden. Er staat een enorme globe die echt heel gaaf is. Lekker rond gelopen daar om de stramheid van de vliegreis weg te werken en dat is gelukt! Daarna wat te drinken gehaald bij een 7Eleven die vlakbij het hotel was en wat gegeten bij Burger King. Eenmaal terug op de kamer zijn we er eigenlijk gelijk ingedoken, pas tien uur maar helemaal stuk!!